SPREJEM IN PREGLED ODLOČITEV O ZAHTEVKIH S STRANI DRŽAV EU


Davčni zavezanci s sedežem v Sloveniji, ki so oddali svoje zahtevke za vračilo DDV v druge države članice EU preko sistema e-Davki lahko na tem portalu vidijo in dostopajo tudi do naslednjih dokumentov:

  1. VATR-APPE(Validacijsko poročilo): poročilo posamezne države članice EU (v nadaljevanju: države članice vračila) o napakah na prejetem zahtevku za vračilo DDV, – v takšnih primerih se zahtevek za vračilo DDV ne šteje za vloženega, ampak mora zavezanec vložiti popravek zahtevka, tako da odpravi vse napake in zahtevek ponovno pošlje. Zahtevek se šteje za vloženega, ko so odpravljene vse napake in država članica vračila posreduje obvestilo navedeno pod točko 2.

  2. VATR-APPR (Potrditev prejema zahtevka za vračilo DDV v drugi državi članici EU): država članica vračila potrdi prejem zahtevka za vračilo DDV in o tem obvesti vlagatelja zahtevka. Z dnem prejema zahtevka prične teči rok za odločitev o zahtevku.

  3. VATR-APP (Odločba na zahtevek za vračilo DDV v drugi državi članici EU): država članica vračila obvesti vlagatelja zahtevka o svoji odločitvi (odločba o odobritvi ali zavrnitvi) v štirih, šestih oz. najkasneje osmih mesecih od njegovega prejema od države članice sedeža – Slovenije. V primeru, da država članica vračila zahtevani DDV vrne kasneje, kot je določeno v 21. oz. 22. členu Direktive Sveta 2008/9/ES z dne 12. februarja 2008, vlagatelju pripadajo obresti na znesek prepoznega vračila.

  4. VATR-DP (Digitalno potrdilo o prevzemu dokumenta): potrdilo služi kot vročilnica, s katerim davčni zavezanec oziroma njegov pooblaščenec potrdi sprejem odločbe.

Priporočamo, da davčni zavezanci spremljajo dokumente objavljene na eDavkih, ki se nanašajo na vložene zahtevke za vračilo DDV, ker bodo le tako seznanjeni z statusom vloženega zahtevka. Odločbe na zahtevke za vračilo DDV morajo davčni zavezanci najprej sprejeti in elektronsko podpisati – digitalni podpis prevzema dokumenta (program usmerja skozi celoten postopke prejema in podpisa), nato pa si jih lahko ogledajo in izpišejo. Odločba je pravni akt države, ki je odločala o zahtevku za vračilo DDV. V primeru delnih oziroma v celoti zavrnjenih zahtevkov za vračilo DDV, odločba vsebuje kode z obrazložitvijo za zavrnitev zahtevka.


Zoper odločbo lahko zavezanci vložijo pritožbo pri pristojnem organu države članice vračila, in sicer v obliki in rokih, ki v tej državi veljajo za pritožbe glede zahtevkov za vračilo, ki jih vložijo osebe s sedežem v tej državi članici.


Davčni zavezanci lahko vložijo popravke zahtevkov preko eDavkov za vsa tista obdobja za katera so zahtevke že oddali. V popravku ni dovoljeno dodajati novih računov ali uvoznih dokumentov, lahko se ureja oz. popravlja že obstoječe račune, ali pa se jih briše iz zahtevka za vračilo DDV (lahko se popravlja informacije o nabavi, podatke o dobavitelju, opis blaga: kode in pod-kode, ipd).


Davčne zavezance, ki vlagajo zahtevke za vračilo DDV preko sistema eDavki opozarjamo, da naj bodo pozorni na opozorila, ki se jim izpišejo, ko v sistemu eDavki pritisnejo gumb »Oddaj vlogo«. Izpišeta se lahko dve vrsti opozorili, in sicer:

  • Vsebinske napake in opozorila (opišejo se vse nekritične napake, ki so se pojavile na dokumentu) – zadnji stavek opozorila pa se glasi: »Dokument z vsebinskimi napakami lahko vložite z izbiro nadaljuj«, kar pomeni, da kljub opozorilom oddajate zahtevek, ki ima za posledico lahko tudi zavrnitev zahtevka s strani države članice vračila ,

  • Kritične vsebinske napake (opišejo se vse kritične napake, ki so se pojavile na dokumentu) – zadnji stavek opozorila pa se glasi: »Dokumenta s kritičnimi vsebinskimi napakami ne morete vložiti«, kar pomeni, da morate najprej odpravite kritične napake, šele nato lahko nadaljujete s postopkom oddaje dokumenta.